Bålsta Gymnastikklubb
Gymnastik
Bas 3

Gruppen består av tjejer och killar födda 2014 och tränar 2 gånger i veckan i Västerängens Sporthall.

Våra träningar:

Tisdagar 17.00-19.00

Söndagar 9.00-11.00

Våra tränare:

Jennie Rising, Ylva Eklund, Vendela Ljungkvist, Jenny Ferm, Caroline Friskman, Siri Hedlund, Sandra Blomqvist och Caroline Widjeskog

Information om BAS-grupper i Bålsta gymnastikklubb

I BAS 3 är barnen 9-10 år. De tränar 4 timme i veckan fördelat på 2 träningsdagar. Samtliga träningar sker i Västerängens Sporthall. Terminen baseras på 12 veckor under höstterminen och 15 veckor under vårterminen.

Bålsta Gymnastikklubb anammar och följer Svenska Gymnastikförbundets modell gällande ”träning hela livet” vilket innebär att vi erbjuder träning och grupper som passar alla individer.

Träna och tävla

BAS 2 och BAS 3 faller under modellens femte stadie (träna och tävla). Ett av huvudsyftena med verksamheten i Tävling är att attrahera och behålla den stora mängd barn, ungdomar och vuxna som vill börja respektive fortsätta tävla i gymnastik, men som inte vill eller har möjlighet att delta i yttersta prestationsnivå.

Här välkomnas gymnaster i en stor mängd olika - redan etablerade och nya - discipliner och verksamheter och med alternativa tävlingsformer. I Tävling används anpassade tävlingsstrukturer och -regler för respektive målgrupper. Tävlingsgymnastik för fler!

Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen