Bålsta Gymnastikklubb
Barn 17/18 Skokloster

Denna grupp läggs ner till VT 2024. Om du är intresserad av att starta upp gruppen igen, hör av dig till gymnastik@balstagk.se

Det här tränar vi på:

I föräldrar-barn gruppen övar vi på gymnastikens 12 grundövningar.  Vi får med alla grundövningar i alla våra banor, vid varje träningstillfälle.

Klättra/hänga

Exempel: Klättra ribbstol, hänga i ringar

Kasta/fånga

Exempel: Kasta ärtpåse till rockring, kasta/fånga ärtpåse mellan barn och förälder

Rulla

Exempel: Rulla stock

Åla/krypa/stödja

Exempel: Åla i tunnel, krypa över balansbroar, gå som en spindel (gå på alla fyra)

Gå/springa

Exempel: Gå på tå/hälar, springa olika riktningar och tempo. Gå/springa till musik.

Hoppa

Exempel: Längdhopp, enbenshopp, hoppa två-och två

Balansera

Exempel: Ett ben eller två ben på fasta hinder

Information om föräldrar-barngrupper i Bålsta Gymnastikklubb

I föräldrar-barn grupper är barnen 2-3 år och flickor och pojkar tränar tillsammans. Vi tränar 45min i veckan och terminen baseras på 12 veckor under höstterminen och 15 veckor under vårterminen.

Bålsta Gymnastikklubb anammar och följer Svenska Gymnastikförbundets modell gällande ”träning hela livet” vilket innebär att vi erbjuder träning och grupper som passar alla individer.

Aktiv start

Vår föräldrar-barnverksamhet faller under modellens första stadie ”aktiv start”. Träningen är varierad, med enkla och lekfulla aktiviteter där det viktigaste är att ha kul, att utövarna får utlopp för rörelseglädje, fantasi och känner delaktighet. Stort ges utrymme för utveckling av de grund-motoriska färdigheterna. Därför tränas gymnastikens 12 grundformer: krypa, gå, klättra, rulla, balansera, hoppa, springa, stödja, kasta, fånga, åla och hänga. För att uppnå en allsidig träning tränas alla grundformer.

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen