Bålsta Gymnastikklubb
Vår historia och idag

Klubben har sedan 1936 utvecklats och verksamheten innefattar idag både vuxna och barn. Vi har för närvarande ca 850 medlemmar, varav ca 500 är barn/ungdomar. För att få ihop verksamheten är ca 70 ledare engagerade i vår verksamhet!

Motionsverksamheten erbjuder en mängd olika pass samtliga dagar i veckan. Läs vidare om det under fliken "Motion" eller på Facebook "Bålsta Gymnastikklubb" samt "BGK Motion".

Inom barn-/ungdomsgymnastiken inriktar vi oss både på breddverksamhet och tävlingsverksamhet. Vi har gymnastikgrupper från 2 år och uppåt för både pojkar och flickor samt parkour från 10 år. Gymnastik- och parkourgrupperna finns både i Bålsta och i Skokloster.

Bålsta GK ingår i Svenska Gymnastikförbundet.

Välkommen till Bålsta Gymnastikklubb!